Köpvillkor

Köpvillkor

För att handla hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Är du under 18 år kan du handla tillsammans med eller med godkännande av målsman. När du handlar via internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer på Konsumentverket.

Glasspecialisten.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och teknisk produktinformation och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp gått igenom. Vi reserverar oss också för eventuell slutförsäljning av varor. Om en produkt är slutsåld har Glasspecialisten.se rätt att annullera ordern och återbetala beloppet. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse
När du gjort din beställning får du ett mejl med en orderbekräftelse. Där ser du vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast på info@glasspecialisten.se

Priser
Priser är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning på eventuella felaktiga priser samt makulering av order där varor med felaktiga priser förekommer. Du meddelas om du köpt en vara till ett felaktigt pris.

Tryckfel
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida såsom t ex pris, storlek, antal produkter i lager. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende men vi strävar givetvis alltid efter att ge en så liknande bild som möjligt av produkten. 

Betalningssätt
Vi använder oss av Klarna Checkout.

Genom att fylla i dina uppgifter identifierar du dig och kan välja det betalningssätt som passar dig bästa – Swish, faktura, kort konto, och banköverföring med Klarna Direkt. Kontakta Klarna om du har några funderingar kring din betalning. All kommunikation och information kring betalningar kommer till dig direkt från Klarna. Har du frågor kontakta Klarnas kundservice

För maximal säkerhet använder Klarna sig av 3D secure, läs mer om Klarnas fullständiga villkor.

Garanti
Vi lämnar 1 års garanti på alla produkter du köper av (från det datum då varan levererats). Som privatperson omfattas du av konsumentköplagen, vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt. För övrigt gäller svensk konsumentlag, se Konsumentverket.

Frakt och leverans
Vi levererar endast inom Sverige och du behöver en svensk leveransadress (ej box adress) för leveransen skall fungera. Leveransen sker med DHL till DHL Service point där du hämtar den.

DHL aviserar till dig via SMS när din leverans är på väg så det är viktigt att du skriver in ditt telefonnummer när du lägger beställningen.

Frakt med 99 kr tillkommer på samtliga beställningar hos Glasspecialisten.

Vår order-/packtid är normalt 3-7 dagar, utöver det tillkommer DHL:S leveranstid på 1-3 dagar.

Vi kan inte garantera leveranser till specifika datum då det beror på ovan hantering.

Outlösta paket
Ditt paket ligger kvar på DHL Servicepoint i 14 kalenderdagar. Om du inte hämtar ut paketet inom denna tid skickas paketet tillbaks till oss. Vi kommer att debitera dig 195 kr för att täcka vår hantering samt att du kommer att debiteras en ny frakt när vi skickar paketet igen.

Om du vill ändra DHL Servicepoint utlämningsställe efter att beställningen skickats debiterar vi en avgift på 150 kr.

Transportskador
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, fotografera det och anmäl det genast på platsen till transportören. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss: info@glasspecialisten.se . När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om varan skulle komma fram skadad får du skicka tillbaka den till oss så vi kan skicka en ny produkt till dig, kostnaden för frakt när det gäller trasig vara står vi för. 

Ångerrätt och retur
Ångerrätten gäller 14 dagar från den dag du tog emot ditt paket, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i originalförpackning. 

Vid utnyttjande av ångerrätten kontakta vår kundservice på info@glasspecialisten.se

  • Du måste meddela oss att du vill utnyttja din ångerrätt innan ångerfristen löpt ut.
  • Kontakta alltid oss på info@glasspecialisten.se innan du gör en retur, så skickar vi dig returadress och övriga kontaktuppgifter för returfrakten. Ej meddelade returer behandlas ej.
  • Du som kund står för kostnaden för returfrakten vid återsändande. Kostnad för returfrakt beror på hur skrymmande din beställning är.
  • Packa varorna väl i oskadad originalförpackning och emballera mycket ordentligt.
  • Varan måste returneras i oanvänt och oskadat skick och i oskadad originalförpackning. Originalförpackningen får inte användas som ytterkartong då såväl den som produkterna kan skadas.
  • Köparen har ansvar för varan tills den når oss igen, alltså även under transporten.
  • När vi fått varan åter och behandlat returen justerar vi din faktura/belopp och återbetalar varans värde exkl fraktkostnad (vanligtvis inom 14 dagar efter mottagandet av returen).

Reklamation
Vi gör vårt bästa för att dina varor kommer till dig felfria. Vi granskar och handpackar alla glasen vi skickar men allt kan ju hända…Om varan är felaktig, skadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta kundservice på info@glasspecialisten.se direkt, så hittar vi en bra lösning.

Returen får inte vara skadad. Varan skall skickas i retur och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. I övrigt läs mer under ”Ångerrätt och retur”. 

Force Majeure
Glasspecialisten AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständighet skall anses bl a myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annat typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt t ex restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Vid tvist
Vid eventuell tvist hävisar vi i första hand till Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Kontakt dem via deras hemsida på www.arn.se