Allmänt

FRI FRAKT vid köp över 950 kr för privatpersoner till en DHL Servicepoint. 

 

Villkor i korthet
Genom att beställa en produkt från Glasspecialisten godkänner du våra villkor.
Du kan endast beställa en produkt från Glasspecialisten om du är över 18 år, annars behöver du målsmans godkännande. För att kunna handla hos oss måste också ha en leveransadress i Sverige. Vi levererar inte utanför Sveriges gränser.
Händelser utanför Glasspecialisten kontroll skall bli föremål för force majeure.
Priset är det pris som gäller på orderdagen.
Kortinformation sker över en SSL kryptering och sparas ej.

Alla priser på webbplatsen är inklusive moms.

Alla produkter ägs av Glasspecialisten till full betalning är genomförd. Priset är satt till det datum ordern placeras.
Glasspecialisten reserverar sig för eventuella tryckfel såsom t ex pris, storlek, antal produkter i lager på denna webbplats. Vi kan inte heller till 100% garantera att alla bilder exakt återger produkternas utseende.

Ytterligare information
Glasspecialisten äger rätten att ändra information, inklusive men inte uteslutande rörande pris, teknisk information, och villkor utan att meddela detta i förväg.
Om en produkt är slutsåld har Glasspecialisten rätten att annullera ordern och återbetala beloppet på bästa sätt.

Betalningssätt
Du kan välja mellan följande betalningssätt:

  1. Glasspecialisten erbjuder Klarna Checkout för privatkunder. De vanligaste betalningsmetoderna i Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning, banköverföring eller annan direktbetalning. Fullständiga villkor för Klarna Checkout redovisas på Klarna.se. Har du frågor kring din betalning, avgifter och villkor för din betalning skall du kontakta Klarna.Vi avskriver oss alla extra avgifter som kan tillkomma på ditt köp från Klarna.

Som privatperson eller företagskund kan du även välja bland följande betalningssätt:

  1. Betala enkelt snabbt och säkert via PayPal. Läs gärna PayPals allmänna villkor.
  2. Kortbetalning med Visa, Amex, MasterCard och många andra kreditkort via  PayPal. Läs gärna PayPals allmänna villkor.
  3. Klarna Konto, delbetala från 50 kr/mån. Fullständiga villkor och avgifter redovisas på Klarna.se. Läs gärna Klarnas Allmänna villkor.
  4. Klarna Faktura, betala inom 14 dagar. Fullständiga villkor och avgifter redovisas på Klarna.se.

Alla produkter ägs av Glasspecialisten till full betalning är genomförd. Priset är satt till det datum ordern placeras. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande för att köpa.

Leveransvillkor
För att kunna handla hos oss måste också ha en leveransadress i Sverige. Vi levererar inte utanför Sveriges gränser. Vi levererar via DHL, till en fast kostnad av 79 kr som läggs till i kassasteget. Normal leveranstid 3-5 arbetsdagar och ditt paket hämtas ut på en DHL Servicepoint av dig som kund.

Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid. Vi kan tyvärr inte erbjuda direktleverans till hemadresser, utan levererar enbart för uthämtning på en DHL Servicepoint. Glasen hanteras varsamt och skickas från vårt egna lager i Maa, Halland. Fri frakt vid köp över 950 kr för privatpersoner till en DHL Servicepoint!

OBS! Det är mycket viktigt att du skriver in ditt mobiltelefonnummer när du lägger en beställning, då DHL skickar ut en SMS-avi när ditt paket är på väg.

Vi kan inte garantera leveranser till specifika datum då det beror på DHL’s och respektive Servicepoints hantering av paketen. 

Lager

Glasspecialistens lager finns i Maa, Halland.

Ej hämtade paket
Om paketet från Glasspecialisten inte hämtats inom 14 dagar från att det levererats har Glasspecialisten rätt att debitera en hanteringskostnad för retur till oss.

Transportskador
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss: info@glasspecialisten.se. När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om varan skulle komma fram skadad får du skicka tillbaka den till oss så vi kan skicka en ny produkt till dig, kostnaden för frakt när det gäller trasig vara står vi för.

Ångerrätt & returer
Du har full ångerrätt 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i originalförpackning.

  • – Du måste alltid meddela oss att du vill utnyttja din ångerrätt innan ångerfristen löpt ut.
  • – Kontakta alltid oss på info@glasspecialisten.se innan du gör en retur, så skickar vi dig returadress och övriga kontaktuppgifter för returfrakten. Ej meddelade returer behandlas ej.
  • – Du som kund står för kostnaden för returfrakten vid återsändande. Kostnad för returfrakt beror på hur skrymmande din beställning är.
  • – Packa varorna väl i oskadad originalförpackning och emballera mycket ordentligt.
  • – Varan måste returneras i oanvänt och oskadat skick och i oskadad originalförpackning. Originalförpackningen får inte användas som ytterkartong då såväl den som produkterna kan skadas.
  • – Köparen har ansvar för varan tills den når oss igen, alltså även under transporten.
  • – När vi fått varan åter och behandlat returen justerar vi din faktura/belopp och återbetalar varans värde exkl fraktkostnad (vanligtvis inom 14 dagar efter mottagandet av returen).

OBS! Kontakta alltid Glasspecialisten innan du returnerar något till oss: info@glasspecialisten.se.

Reklamation
Om din leverans är skadad på något sätt kan du självklart returnera produkten så att vi kan skicka dig en ny. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta kundservice på e-post info@glasspecialisten.se

Kontakta alltid Glasspecialisten innan du returnerar något till oss.

Säkra betalningar
Din säkerhet och trygghet är viktig för oss. Kortinformation sker över en SSL kryptering och sparas ej. Tack vare samarbetet med Klarna respektive PayPal kan vi garantera din säkerhet vid betalning.

Personuppgifter & integritet i enlighet med PUL & GDPR (dataskyddsförordningen)

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss.

All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig är Glasspecialisten i Göteborg AB (org. nr 556776-0003)

Glasspecialistens kund- & orderregister innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Om du beställer som företag lämnas även organisationsnummer. Ändamålet med Glasspecialistens behandling av insamlade personuppgifter är att använda dessa för att:

a. Kunna administrera och fullgöra ditt köp på Glasspecialisten samt säkerställa att du är över 18 år.

b. Möjliggöra riktad marknadsföring per e-post och andra kanaler baserad på dina tidigare inköp eller användning av Glasspecialistens kanaler. Du kan alltid enkelt avregistrera dig från dessa utskick.

c. Utveckling & förbättring genom marknads- , försäljnings- & kundanalyser för att utvärdera, utveckla och förbättra vår produktutbud, vårt användargränssnitt och system för alla våra kunder.

Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning. Klarna är således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas villkor. Väljer du att betala via PayPal gäller detsamma, d.v.s. att PayPal är personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt PayPals villkor.

Glasspecialisten kommer dela med sig av de personuppgifter till DHL som krävs för att kunna fullfölja och leverera en beställning till dig.

När du som kund väljer att e-posta till Glasspecialisten så kommer din e-postadress samt e-posthistoriken att sparas för att göra det möjligt och lättare kunna följa upp och svara på ett ärende.

Inga uppgifter kommer att säljas vidare till tredje part.

Allmänt om personuppgiftsbehandlingen

All behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen. Ansvarig för behandlingen är Glasspecialisten i Göteborg AB.

Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter raderas de. Om uppgifter skulle vara ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till:

Glasspecialisten i Göteborg AB

BOX 9068

400 92 Göteborg

Force Majeure
Händelser utanför Glasspecialistens kontroll skall anses som force majeure. Detta betyder att Glasspecialisten inte bär ansvar för saker såsom: förändring i lagstiftning, konflikt, embargo, brand, sabotage, olycka, krig, problem med leverans från underleverantör.

Cookies/kakor
Glasspecialisten använder sig av cookies. Cookie är en liten textfil som sparas på din dator som innehåller information som hjälper websidan identifiera användaren. Cookies skadar inte din dator eller mobila enhet, består endast av text, kan inte innehålla virus och tar upp väldigt litet minne på din hårddisk.

Om du använder våra tjänster förutsätter vi att du godkänner användningen av kakor.

Tvistlösning

Kontakta alltid oss om du anser att varan du köpt hos oss är felaktig, så hjälper vi dig. I händelse av att du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig, men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.

Vid handel utanför Sverige kan du vända dig till EU-kommissionens onlineplattform för denna typ av ärenden.

Senast uppdaterat: 2018-04-20